27/10/10

AJUDES MUNICIPALS PER A EDUCACIÓ SECUNDÀRIA


RESUM DE LES BASES REGULADORES
DE LES AJUDES A EDUCACIÓ SECUNDÀRIA CURS 2010/ 2011

L'objecte d'esta convocatòria és la concessió per l'Ajuntament de Quart de Poblet, d'Ajudes a Educació Secundària per a l'alumnat que durant el curs 2010/2011 realitza estudis d'Educació Secundària Obligatòria i no-Obligatòria (ESO, PQPI, Batxillerat o Cicles Formatius).
REQUISITS: Podran accedir a estes ajudes els/les estudiants que reunisquen bàsicament els requisits següents:
a)   Estar empadronada la unitat familiar en Quart de Poblet.
b)   Realitzar estudis d'Ensenyança Secundària obligatòria o no obligatòria, durant el curs 2010/2011.
Estes ajudes són incompatibles amb qualsevol altra que tinga la mateixa finalitat concedida per altres administracions públiques.
PRESENTACIÓ: Les sol·licituds s'ajustaran al model normalitzat i es presentaran del 2 al 19 de novembre del 2010, en l'Àrea d'Educació (C/ Adolfo Giménez del Río, 6-baix), de dilluns a divendres de 9 a 14 hores, i el dimecres 10 de novembre de 16:30 a 18:30 hores.
QUANTIA DE LES AJUDES: L'Ajuntament de Quart de Poblet concedirà fins a 69.010 euros per a aquestes ajudes, dels quals podrà reservar un màxim del 5% per a l'esmena d'errors materials produïts en el procés de tramitació de la convocatòria o per a atendre l'alumnat escolaritzat tardanament.
CAUSES DE DENEGACIÓ: L'ajuda econòmica es denegarà per interrompre els estudis en el curs acadèmic per al que se sol·licita, per falsejar o incomplir algun dels punts establerts en les Bases, per presentar dos sol·licituds a nom de la mateixa persona o per incórrer en les causes de denegació d'ajudes o subvencions públiques.
BAREMACIÓ: Per a baremar les sol·licituds es tindrà en compte la nota mitjana del curs anterior, el tipus d'estudi, la renda de la unitat familiar  i diverses circumstàncies personals i familiars (orfandat, acolliment familiar, desocupació dels pares, discapacitat, família nombrosa, etc.)
UNITAT FAMILIAR: Es consideraran membres de la unitat familiar a l’efecte d'estes ajudes: l'alumnat sol·licitant, el pare, la mare o tutor/a, els/les germans/es menors de 18 anys, també els majors d'esta edat i menors de 26 anys que convisquen en el mateix domicili i que no perceben cap tipus d'ingressos; i cònjuge de l'alumne/a, si és el cas.
En cas de separació o divorci dels progenitors, no es considerarà membre computable al pare o la mare que no convisca en el mateix domicili que la persona sol·licitant de l'ajuda.
En cas de persones viudes, divorciades o separades que hagen contret nou matrimoni, el nou cònjuge o persona unida per anàloga relació, es considerarà membre de la unitat familiar, si conviu amb l'alumne/a.
INGRESSOS FAMILIARS: Es consideren ingressos familiars anuals a l’efecte d'estes ajudes:
a)      Per a les persones que van presentar declaració de la renda de l'exercici fiscal 2009, la suma de la “Base Imposable general” més la “Base Imposable de l'Estalvi” (caselles  455 + 465)
Per a les persones que, sense tindre obligació de declarar, hagen sol·licitat devolució dels ingressos a compte, la renda computable es determinarà seguint el mateix procés del paràgraf anterior.
b)      Per a les persones sense obligació de declarar i que no sol·liciten devolució, la renda computable serà la derivada de les imputacions íntegres dels rendiments del treball obtinguts durant l'exercici 2.009, segons les dades facilitades per l'AEAT.
La no presentació o irregularitat en la declaració de la Renda de 2009 per part dels membres de la unitat familiar que estiguen obligats, segons la legislació vigent, serà motiu de denegació de la beca.
Aquelles persones respecte de les quals després d'haver realitzat la consulta a l'AEAT consten sense dades econòmiques o que per qualsevol altra incidència estos no es puguen conéixer, hauran d'aportar una certificació d'ingressos anual de 2009 de cada membre computable de la unitat familiar expedit per l'AEAT. En el cas que siga negativa, haurà de presentar-se una declaració jurada dels ingressos íntegres de la unitat familiar d'aquell any. Serà denegada l'ajuda si no s'aporta esta documentació.

DOCUMENTACIÓ A ADJUNTAR A LA SOL·LICITUD
S'haurà de presentar ORIGINAL I FOTOCÒPIA de tots els documents que a continuació es relacionen, per a ser compulsats. La fotocòpia confrontada es quedarà junt amb la sol·licitud.
DOCUMENTACIÓ OBLIGATÒRIA:
1.      Fotocòpia del butlletí oficial de notes del curs 2009/2010, on conste la puntuació final desglossada de cada assignatura i la nota mitjana del curs.
2.      Fotocòpia del DNI del pare i la mare i de l'alumne/a; i del seu cònjuge, si és el cas.
3.      Fotocòpia llegible del compte bancari, on consten clarament els codis que identifiquen el banc, la sucursal, el dígit de control i el número de compte en què s'ingressarà l'ajuda, en cas d'aprovació.
4.      El nombre de membres de la unitat familiar s'haurà de justificar amb fotocòpia de les pàgines del Llibre de Família o certificació del Registre Civil de tots els membres de la unitat familiar.
5.      Si el/la sol·licitant està matriculat fora de Quart de Poblet, s'haurà d'aportar la certificació acadèmica que pot arreplegar en les oficines o en la pàgina web municipal.

ACREDITACIÓ DE LES CIRCUMSTÀNCIES FAMILIARS ESPECIALS, AMB
1.      Orfandat: Llibre de Família o Certificació del Registre Civil.
2.      Acollida del menor:resolució administrativa o judicial.
3.      Desocupació del pare i la mare: fotocòpia de la targeta de demandada d'ocupació en vigor o amb una certificació individual de cada persona, del SERVEF. emesos durant el període de presentació de sol·licituds d'ajudes o en una data no anterior a l'1 de setembre del 2010.
4.      Familiar monoparental: Certificació del Registre Civil o sentència judicial ferma de separació matrimonial o resolució judicial.
5.      Pare o mare pensionista: Certificació de l'INSS.
6.      Discapacitat física, psíquica o sensorial: qualificació oficial de discapacitat de la CBS.
7.      Família nombrosa: fotocòpia del títol de família nombrosa en vigor.